Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAski, Janice M.
TitelForeign Language Textbook Activities: Keeping Pace with Second Language Acquisition Research.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 36 (2003) 1, S.57-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCollege Students; Grammar; Higher Education; Italian; Language Research; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods; Textbooks
AbstractRecent research in second language acquisition found that learners reached higher levels of achievement when grammar practice included the processing and negotiation of meaning. Explored the degree to which certain textbook activities reflected earlier findings. Activities for two grammar points from Italian texts still rely heavily on traditional, mechanical activities to practice certain structures. (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: